Lite åldersångest. Bara lite.

Idag fick jag höra att jag är gammal. Vi har precis blivit ihopbuntade för att göra grupparbeten i skolan så vi är 5 pers som inte känner varandra sådär jättebra. Idag frågade en av tjejerna mig hur gammal jag var och jag svarade att jag precis har fyllt 27.

-   "Shit, då är ju du gammal!!" Utbrister en annan tjej (som nyss hade berättat att hon är född i december 1983, dvs mindre än 1,5 år yngre än mig).

Men hallå?

Jag sa inget men sedan var jag ju tvungen att öppna käften och undra hur hon tänkte.

-”Jo men du har ju barn liksom….”

Men hallå?

På vilket sätt gör mina barn mig gammal i jämförelse med någon som är ETT år yngre än mig?

Sedan gick jag hem och tittade på bilder från hur jag såg ut innan barnen kom. Jag har snyggare kropp nu men jag ser fan ganska gammal ut i ansiktet. Jag måste sova mer. Jag är inte gammal.


Kommentarer
Postat av: Smilla

Det kan vara all livserfarenhet som kommer med att man får barn. Det lyser igenom i ansiktet och gör en snygg (jag är övertygad!) och sådant kan göra dem utan barn avundsjuka. Ja så är jag säker på att det är.

2009-12-18 @ 07:57:44
URL: http://smillatankar.blogspot.com/
Postat av: Jo

Hahaha, men det var ju en typisk sån "tänker innan hon talat"-typ. Hon menade säkert inget illa. Och nej, du ser inte gammal ut. Alls.

2009-12-20 @ 10:21:59
URL: http://johannagullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser