Nytt gult problem, håret är nog ok.

Jag tror att jag lyckades rädda håret! Jag åkte till Ica imorse ( glamouröst va?)  och köpte en blond färg som gav lite hopp. den kändes lite seriös liksom. Sedan köpte jag en billig mörkröd färg  för säkerhets skull, om allt gick åt helvete typ. Men nu är det ljusare och mindre gult i alla fall, jag tror att jag ser normal ut igen :D.

En annan gul sak. Ikväll ska jag ( egentligen vi men vi har ingen barnvakt så maken får stanna hemma) på julfest hos en kompis. Efter att jag hade tackat ja till inbjudan fick jag ett sms om att jag hade blivit tilldelad att baka majsbröd. Jaha, ja. Litar de verkligen på mig när det gäller bakning? Jag har storslagna idéer men det blir ju sällan riktigt bra. Jag googlade efter bilder på majsbröd och klickade på den som såg godast ut, det receptet fick det bli, man äter ju med ögat, eller hur? Nu står det två nybakta majsbröd på min spis. De är inte riktigt lika snygga som på bilden men ändå helt ok, de har den där hembakta looken liksom. Men de ser ut som sockerkakor typ, ska det vara så? Jag ringde nyss min svärmor för att fråga, hon brukar ha koll. Tyvärr svarade hon inte så jag är on my own. Det är lite lockande att skära en skiva och se om det är ätbart men det kanske ser lite knäppt ut om jag kommer dit med ett skuret bröd? Äh, om de gillar det så säger jag att jag har bakat det, om de tycker att det är äckligt så säger jag att jag köpte det på vägen ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser