Värsta svängen Hökarängen

Jag måste ju vara världens sämsta business woman (fan vad det tar emot att särskriva). Jag startar en blogg och efter typ en vecka så låter jag bli att skriva på flera dagar. Tur att jag inte vill tjäna pengar på bloggen.

 

Vi har i alla fall varit på Österlen och firat jul. Min mormor har hus där. Dagen efter julafton åkte vi hem och lastade av julklappar och fyllde på med varma kläder. Efter en vansinnesfärd till Örebro (jag kanske går närmare in på den en annan gång men vi klarade oss bra, det var dock halt som satan och många olyckor på vägen) sov vi en natt där i min mans föräldrars hus ( ja jag vet att vi har släkten utspridd). På morgonen därefter åkte vi till Sälen och där är vi nu. Jag har bott 4 år i Dalarna så jag får mest nostalgitrippar av känslan av isbitar i näsan när man andas in genom den men Lia och Tilly är söderbarn och gnäller efter en halvtimme ute. Första dagen var vi i Lindvallen för att köra Pulkarace, Tilly invigde dagen med att köra huvudet i snön och sedan var den dagen förstörd. Idag var vi på Högfjället (vi bor mitt i mellan i min mans brors stuga. Ja jag sa ju att släkten är utspridd) och det gick betydligt bättre. Efter 1,5 timme var barnens tår kalla – trots nyinköpta ullstrumpor för 89 kr styck. Det sket 15 minuegrader helt i. Så vi åkte hem. Precis när det började kurra i magen på oss (efter att barnen hade fått värmd mat från igår för de skulle sova) så dog strömmen - i hela Sälen och stora delar av Dalarna. Det var tydligen någon ledning i Falun som hade gått av. Skit samma, det är helt ointressant. Vi var utan ström i några timmar och sedan kom den tillbaka. Annars hade vi väl fått sova i termobrallor eller startat kaminen (för DET är man ju sugen på när man har en klåfingrig tvååring i huset…). I alla fall, jag har inte kunnat ladda batteriet på min dator pga det här och sladden är ute i vardagsrummet. Jag sitter inne på mitt och Tillys rum och jag märker hur hon rycker till varenda gång jag skriver fel och hamrar hårdare på tangenterna så jag lägger ner det här. Jag skulle bara upplysa den lilla skaran läsare jag har fått att jag lever ;-)

 

Förrsten, de har en helt butik i Lindvallen med "Värsta svängen Hökarängen"-kläder. Jag är sugen på en knallturkos mössa. Det är lugnt, min jacka är brun och mina byxor vita.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser