Elfte budordet: Ge för fan rätt färg på glaset till din fyraåring.

Kom nyss hem efter ett inte så planerat lekplatsbesök i en halvmeter snö. Det slutade med att Lias kompis var plaskblöt om tårna, Tilly låg och grät i snön och ville hem, jag var blöt om byxorna (hade inga termobyxor eftersom jag inte var beredd att vara ute) och Lia var vansinnig för att alla andra ville gå hem. När vi kom hem fick jag kämpa en halvtimme för att Tilly inte skulle somna och mitt i det ville Lia ha havremjölk ( hon tål alltså vanlig men hon ville hellre ha havremjölk) så jag gav henne det - ett oranget glas - ve och FASA! Hon blev helt vansinnig för att hon inte fick det i ett lila glas som är hennes favorit. Det slutade med att jag hällde ut havremjölken och så blev hon vansinnig för det. Under tiden så somnade såklart Tilly. Nu har jag fått liv i henne igen och nu sitter de och käkar varsin morot i soffan medan jag läser på ett forum. Det var en kille som hade tagit på sig lite för många uppgifter utanför skolan och nu undrade han hur han skulle prioritera. Ett riktigt smart-ass kommer in i tråden och vräker ur sig följande:

"Satsa på skolan, det tjänar du på i längden. Thrust me!!!"
Thrust? Är det bara jag som inte skulle lita på den här killen?

Förresten, egentligen är det där med färg på glaset det tolfte budordet. Elfte är att man inte ska ta med sin man till Ullared.

Kommentarer
Postat av: Maria Linde

Hehe, kan skriva under på båda budorden! :)

2010-11-27 @ 17:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser