Jaga broccolin

Tilly hatar att borsta tänderna och varje kväll har varit en blandning av diskussion, frustration, kamp och ibland tvångsborstning bara för att hon ska få det gjort. Så för några veckor sedan så såg min man på "The Doctors" där Kelly (den blonda i Beverly Hills, jag vet inte vad hon heter på riktigt) berättade om ett knep som hon använde på sina barn. Han testade det på våra barn och de hade tyckt det var så sjukt kul att de hade borstat tänderna tre gånger var innan de gick och la sig. Det går till typ såhär:

Man tar en grej, helst något som tål vatten, typ en duplobit eller något. Sedan tar man den i ena handen och sveper över andra så att barnet tror att man tar den (ni vet sådär som man gör när man trollar bort saker). Sedan låtsas man att man kastar in saken i barnets mun och att man måste jaga den med tandborsten " Oj, nu sprang den upp, hoppsan nu sprang den över till andra sidan osv" Sedan ber man barnet spotta ut den men då kommer den ju såklart inte. Då ber man att få titta i munnen igen och utbrister att " Oj, den sitter visst fast, vi måste borsta lite noggrannare där bak så vi får loss den". Sedan säger man att man är färdig och ber barnet spotta. Samtidigt som barnet spottar så kastar man grejen (som man har haft i andra handen hela tiden) över axeln på barnet så den åker ut i handfatet. Barnet jublar och vill borsta tänderna igen. Skitbra knep och så fort det nämns tandborstning här hemma så slåss ungarna om vem som ska få borsta tänderna först ;-)

I alla fall, det roliga i den här historien är att min man inte hittade något lämpligt att använda så han dök ner i barnens påse med plastmat, sånt som de leker med i sitt plastkök. Det första han får tag i är en broccolikvist.

Så efter någon vecka så försvann broccolin. Inte mig emot eftersom broccoli kändes lite ofräscht i sammanhanget. Jag tog istället en duploblomma och det funkade hur bra som helst det med :-) Så idag så kommer Tilly ut från toaletten, helt överlycklig - och ropar " Jag hitta bockoli!!!" Då hade hon hittat den i en burk i badrumsskåpet. Så när vi skulle borta tänderna idag så ville hon hellre ha broccolin än den fräscha blomman. Ursprungsgrjen liksom. jaja, vi får fortsätta att jaga broccolin då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser