Potatis med sirap (!!!)

Jag och min man har så fruktansvärt olika matsmak. Jag är en såndär som skulle kunna leva på typ pesto, avokado, mozzarella, oliver, soltorkade tomater, fetaost, kaffeglass osv. Alla nyss nämnda saker hatar min man. Han gillar typ husmanskost, kebabpizza, hawaipizza, ketchup och jordnötssås. Allt utom möjligtvis husmanskost har jag väldigt svårt för. Mat med uppenbar sockersmak går så bort (ananas och banan är jättegott men i en gryta eller på en pizza blir det vidrigt). Som det där vänneravsnittet när rachel råkar göra ett recept från en kokbok där två sidor har blivit hopklistrade och hon gör en tårta med köttfärsbotten. Det måste vara så Flygande Jacob blev till. Kyckling, bacon, grädde, jordnötter och ris är gott. Varför ska man hälla i bananer i det?!

Jag höll nyss på att göra stekt potatis. För mig är stekt potatis lite krispig och kryddad med salt och peppar, möjligtvis någon allraoundkrydda också. Så jag står där i godan ro och rör runt i potatisen. Sedan går jag in i sovrummet för att sänka ljudet på programmet Lia tittar på. När jag kommer ut i köket igen så står min kära man och häller sirap i potatisen - Hallå?! Sirap?! På potatisen? Som att bre marmelad på en skinkmacka typ. För mig är det skitkonstigt. Precis lika konstigt som att han har ketchup i köttfärssåsen men ingen oregano (!!!). Och båda två tycker att vi gör världens godaste köttfärssås. Jag har försökt att sluta argumentera om det här för det slutar alltid med att jag anklagas för att inte våga prova nya saker och att alla restauranger har socker i maten. Potatis med sirap... Jaja, nu är det färdigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser