Detox - en jättebra idé om man hade fått dricka kaffe.

Nu har jag laddat i flera veckor för att köra Detox så fort vi kommer hem från Sälen. Jag har ju gått ner jättemycket i vikt, närmare bestämt 39 kilo sammanlagt. Förra året gick jag säkert upp 10, kanske till och med 15. Bortförklaringar känns bara löjligt men jag har inte orkat tänka på mat och träning (mer än en kort period i höstas). Hela året handlade om stress och prestationsångest. Jag fick magkatarr och fick inte ordning på det. Då struntar jag i allt. Kan jag inte träna så struntar jag i resten med och då går det bara utför. I slutet av året fick jag även en lungsäcksinflammation som gjorde att jag fick väldigt ont i lungan när jag blev andfådd, då gick det inte att träna alls för det gjorde direkt ont. I samband med det började det hugga till i bröstet, precis i höjd med hjärtat och det kändes väldigt obehagligt. I samband med att jag fick magkatarren genomgick jag EKG som såg bra ut så det skulle inte sitta i hjärtat. Men det känns ändå läskigt. Under nyårshelgen fick jag veta att det beror på bråcket jag har på magmunnen, det känns precis på samma ställe som hjärtat. Så nu vet jag att det inte är farligt, nu vet jag att det är en ond cirkel. Äter jag bra så får jag inte ont i magen och då gör det inte ont i "hjärtat" så jag vågar träna. Nu är jag dock inne i helt fel tänk och jag har inte orkat ta tag i det. Nu har vi dock släppt loss helt under jul och nyår så nu känner jag mig skitäcklig. Så nu är jag motiverad att ta tag i det. Jag ska köra 4 veckors Detox och sedan tänker jag äta som jag gjorde när jag gick ner mina 39 kilo - bra mat, lite kolhydrater, rätt antal kalorier (inte för mycket och inte för lite). Jag hade en blogg för detta men jag tänker inte länka för den ger mig bara prestationsångest och mitt nyårslöfte i år är att tagga ner på den ;-) Men som sagt, Detox för att kickstarta.

Jag har ett 4-veckorsschema med massor av roliga recept och det har känts väldigt peppande. Tills idag när jag satte mig och läste igenom recepthäftet. På andra sidan står det : Börja inte med Detox under en stressig period i livet. Eftersom man rensar ut gifter ur kroppen (och slutar med kaffe) så kan man få huvudvärk, ledvärk och influensaliknande symptom de första dagarna. Om 9 dagar tar jag min examen. På fredag har jag min sista 5-timmars salstenta. Jag tänker inte sluta med kaffe nu -  inte en chans. För några år sedan gjorde jag en vitaminfasta, det var jätteskönt och jag mådde verkligen jättebra av det. Men jag minns att jag blev dålig under tiden, jag hade dock för mig att det var i slutet. Men nu blir jag lite tveksam, det kanske är smartast att vänta i 9 dagar. Efter det är jag ledig i en vecka innan mina fristående kurser drar igång (jag söker jobb men eftersom det inte finns några så har jag sökt lite påbyggnadskurser i vår). Då blir det perfekt att startaDdetox. Fram tills dess ska jag testa recepten och prova på det lite. Men jag tänker inte sluta med kaffe än ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser