Isabella och Salina

Alltså, mina barn... Eller jag misstänker att det är Lia som ligger bakom hela sprattet.

Idag när jag hämtade barnen på dagis så hade ordinarie personal möte så därför hade de kallat in en kille från en annan avdelning som skulle ha koll på mina barn. Av någon anledning var det alltså bara mina barn kvar på avdelningen då. När jag kommer in möter jag en strålande glad man som glatt berättar att han har lärt Isabella att dansa bugg. Jaha, tänkte jag för mig själv, han måste ha sagt fel eller så pratar han om något annat barn. Men han fortsatte att berätta att Salina minsann också hade dansat men Isabella hade tydligen varit jätteduktig. Salina hade precis kissat på toaletten och hon hade ätit jättebra. Va fan, tänkte jag, vad håller han på med? Det här är en trevlig men ganska förvirrad man. För något år sedan kom jag in på dagis när han precis kom ut från toaletten med Tilly och säger att han precis har bytt blöja på HONOM.  Visst, hon hade ganska lite hår då men kom igen, han hade PRECIS bytt blöja på henne… I  alla fall, jag var tvungen att fråga varför han kallade dem för Isabella och Salina när de inte alls heter så. - Men, vad heter de då? säger han och ser helt förvirrad ut. - Hon...där (pekar på Lia), säger att hon heter Isabella och att hennes lillasyster heter Salina. Lia ser helt oskyldig ut och jag fattar vad det är som har hänt. Lia vill ju väldigt gärna heta Isabella så hon brukar låtsas att hon heter det - och att alla hennes dockor heter det. Salina var dock nytt men Tilly spelade med och hade tydligen också sagt att hon hette Salina.


Kommentarer
Postat av: Jenny

hahahaha, så underbart! Ägd av Lia och Tilly ;)

2010-01-18 @ 21:04:25
URL: http://jennyslivetpaenpinne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser