Kaffemonster!

Nu har jag börjat med detox och jag tycker att det känns skitbra. Som att nolla kroppen lite typ. Allt hade varit perfekt om det inte vore för kaffet - fy fan vad svårt det är. Jag har aldrig varit någon stor kaffedrickare, jag har alltid gillar kaffesmak men tyckt att svart kaffe har varit skitäckligt. Men så började jag dricka kaffe med mjölk ( i början var det väl mest mjölk med kaffe) och sedan ungefär tre år tillbaka så har jag börjat dagen med kaffe. I skolan har det ju blivit kaffe i varenda paus och pluggar jag hemma dricker jag i alla fall två-tre gånger för att pausa. Nu inför min detox så visste jag väl att det kanske skulle bli lite jobbigt med just kaffet. Just därför väntade jag tills jag hade tagit min examen (som jag gjorde igår, yeay). Men så idag började det. Till frukost blev det sojayoghurt med banan och kiwi och så grönt the med honung till det. Inget kaffe. Det kändes ok ändå. Då var klockan 7. Nu är klockan 10.30 och jag mår illa, har ont i huvudet och ögonen och känner mig helt yr. Herregud, var det så illa? Då måste jag ju verkligen sluta med kaffe!

De första dagarna är det ganska knasig mat, idag ska jag äta vitkål och morötter med ärtpesto till lunch. Till middag är det någon slags rotfruktsblandning med valnötter. Låter spännande :-) Det blir nog bra det här. Nu ska jag gå och banka mitt dunkande huvud i väggen.

Kommentarer
Postat av: Jo

Grattis till tentaavklarandet! Och GRATTIS till examen! Fett grymt. Och lycka till med detoxen, jag själv klarade nästan hela tre dagar (fniss).

2010-01-13 @ 16:34:33
URL: http://johannagullberg.blogg.se/
Postat av: Mudhoney

Tre dagar är ju skitbra Johanna ;-)

2010-01-14 @ 09:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser