Mona och hennes stackars väska

 

 

Mona Sahlin gjorde det fatala misstaget att visa sig offentligt med en dyr väska. Efter lite googlingar vet jag nu att den heter Louis Vuitton Antigua Cabas och kostar typ 6000 spänn. Jag vill gärna lägga mig i den här debatten för mitt problem är inte att den kostar 6000 spänn. Mitt problem är att folk tycker att den där är så snygg att den faktiskt kan kosta 6000 spänn.  Är det bara jag som gapar över väskmodet idag?

 

Jag googlade ”världens dyraste väska” och hamnade i en blogg där en fjortonårig (!!!) tjej skrev om hon bara fick ha en väska för resten av livet så skulle det vara den här:

 

 

Alltså allvarligt? Jag är 27 år och jag skulle känna mig som en tant om jag gick ut med en sådan där väska. Det är en sådan väska en mormor har. Ja, kanske inte just min mormor för hon är en tuff mormor men någon annan mormor skulle lätt kunna ha en sådan väska. Och en beige kappa och blommig hatt.

Jag har förresten några frågor till angående bilden högst upp: Varför är ens Monas väska med på bild? Ingen annan har en väska med sig. Skulle den bara vara en liten härligt färgklick i den annars så gråa skaran (undantag Maria Wetterstrands chocklila tröja). Vidare undrar jag vilken slags fotograf som valde den här världelösa vinkeln som får Lars Ohlys axlar att se bredare ut än hulkens? Slutligen undrar jag varför Fredrik Reinfeldt sitter så långt bort (och är halv) och från den där ihopgosade lilla rödstumpehögen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser