Vi är så friska!

Varför är alla sjuka? Hela hösten och vintern så har jag säkert hört om sjukdomar varje dag. Alltid är det någon som är sjuk. Vi har nog haft vår friskaste höst/vinter någonsin. Lia och Tilly hade varsin febertopp på typ ett dygn i höstas och Tilly fick ganska hög feber precis innan jul. Det höll i sig i några dagar. Annars inga förkyldningar/virus/kräksjukor/influensor eller liknande som brukar förpesta den här halvan av året. Jag kan ju inte låta bli att fundera på om det inte är så att alla blir sjuka pga av att de har gåt och vaccinerat sig mot svininfluensan... Ödets ironi kallas det va ;-) Nä än så länge är jag glad att vi lät bli. Dock hade det inte skadat med en mild variant av svinis så man får ett naturligt skydd mot den. Men sålänge vi får vara friska ska jag vara glad :-)

Jo förresten, vattkoppor går på Lia och Tillys avdelning så det kanske vi åker på snart. Det gör visserligen inget, det är bra att ha överstökat och just nu är tajmingen helt ok. Inga storhelger, inga hektiska tentaveckor i sikte och ändå trist och kallt så att man kan ligga inne och kurera sig i lugn och ro. Vi får se, det är ju en sån jävla väntetid på vattkoppor bara.

Nu ska jag göra the och kolla på fortsättningen på förra veckans CSI. Jag hatar när de gör avsnitt som slutar mitt i. Som att se på typ Glamour eller nått.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Din teori om vaccineringen håller nog inte, för här hemma har vi som vaccinerat oss varit friskusar medan mannen som inte vaccinerat sig har varit sjuk typ hela vintern så här långt ;)

2010-01-26 @ 19:44:37
URL: http://maggan-baraord.blogspot.com
Postat av: Mudhoney

Haha, nä okej då ;-) Men jag tycker ändå att det är lite småironiskt att de som har gapat högst om vaccinet (i min vänskapskrets) är de som är sjukast nu i höst/vinter ;-) Men det behöver ju inte ha med varandra att göra) förmodligen inte alls) men det är ändå lite ironiskt :-)

2010-01-27 @ 12:05:12
URL: http://mudhoneys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser