Blev ingen tenta

Det blev ingen tenta idag. Det var fel tenta. Vilket jävla skit... Såhär var det; Jag gick en fristående kurs som bestod av tre delkurser. Hela kursen heter Juridisk översiktskurs och socialrätt. Den första var Jöken, dvs juridisk översiktskurs på 15 poäng, den gjorde jag i höstas och klarade. Den tentan skulle vara den tuffaste på hela kursen. Sedan var det socialrätt på 7,5 poäng och den "klarade alla" Jag kände mig stensäker och lämnade även tentasalen helt säker på att jag hade klarat den. Sedan hade vi en presentation av ett fake-case på 7,5 och den klarade jag också. Sedan fick jag alltså tillbaka socialrättstentan med ett fult "U" på. Hemskt. I alla fall, jag ville ha det här överstökat så jag har uppdaterat tentaservicesidan flera gånger i veckan för att få reda på när omtentan är. Så dök det upp en som hette JökenO, Socialrätt. Jag ringde till expeditionen och frågade om det även gällde omtentor och det sa hon att det gjorde. Vi jämförde även kurskoden och det stämde. Så jag anmälde mig. Så när jag kom dit idag insåg jag ganska snabbt att jag inte kände igen någon. Skönt visserligen för då skulle ingen känna igen mig och se att jag hade kuggat på tentan men samtidigt lite knäckande att BARA jag hade kuggat i min klass. Men så var det inte riktigt. Tentorna delades ut och så fort jag började bläddra i häftet så insåg jag att det var en Jöken-tenta. Jag haffade en av tentavakterna och sa att jag hade fått fel tenta (det är ofta man tentar ihop med andra kurser) men enligt hens så fanns det bara en. Jag berättade att jag redan har gjort den här tentan och fått godkänt på den. Då fick jag gå ut och ringa till ansvarig lärare som informerade mig om samma sak, det sjuka var bara att jag inte ens ska kunna anmäla mig till en tenta som jag redan är godkänd på så ingen fattar hur det här har gått till. Omtentan till socialrätten går om nästan 4 veckor så det var bara att packa ihop och gå - trodde jag. Tydligen så tyckte stasivakterna att 40-minutersregeln (ingen får gå förrän efter 40 minuter från en tenta, inte ens gå på toa) gällde även i det här fallet så jag fick sitta där och glo i 35 minuter bara för att rätt skulle vara rätt...

All ångest i morse för det här alltså. Kul. Nu är jag hemma och har pluggat till tentan som jag ska ha imorgon - för den vet jag att jag ska ha ;-) Pratade med läraren senast i torsdag ;-)

Nu ska jag käka lunch. Har blandat 50 gram dinkelpasta, 50 gram ugnsbakad lax, 50 gram avokado och några soltorkade tomater och det ser så himla gott ut så jag ska ta en bild så ni får se ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser