In genom näsan, ut genom munnen...

Om en timme ska jag göra min första omtenta på en salstenta. Det är helt sjukt för när jag skrev den här tentan (som var min SISTA innan examen) så kändes det så himla bra och jag var helt säker på att jag hade klarat den efteråt. När jag fick tillbaka den så insåg jag att jag allt jag hade skrivit var rätt men jag hade inte utvecklat svaren tillräckligt. Just nu värker det i magen, det kryper under huden på mig och mår så fruktansvärt illa. Jag är inte nervös för tentan, jag känner mig lika säker på det här ämnet som förra gången för jag vet att jag kan det här. Det jag har ångest för är att det är en omtenta på två olika tentor. En massa blåsta människor som inte kan klara av en simpel tenta samlas i samma sal - och jag är en av dem. Det är en helt vidrig känsla. Det är nästan så att jag vill sätta en skylt på ryggen där det står att " jag är inte dum, jag kan det här, jag utvecklade bara inte mina svar tillräckligt". Alla som gick i min klass och jämt påpekade hur bra jag var på det här ämnet, nu kommer alla veta att jag inte var det. Eller de kommer tro det. Hade jag fått ta på mig peruk och stora glasögon för att ingen skulle känna igen mig så hade jag gjort det för fy fan vilken hemsk känsla det här är. Imorgon har jag en salstenta till men det är i ett ämne som jag inte alls är bra på och som jag tycker är skittråkigt. Då hade det varit lättare att misslyckas. Inte lika pinsamt som i ett ämne som jag gillar och är bra på.



Andas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser