Heja mig.

Det absolut svåraste med att leva hälsosamt/gå ner i vikt är INTE att låta bli att köpa saker själv. Det är att tacka nej till folk som ska bjuda. Jag har en chef som kommer från Libanon. Jag ska inte generalisera eller så men man kan ju säga såhär att Libaneser gillar socker ;-) Varje dag har han med sig choklad och godis. Godis från Libanon som är typ smördeg dränkt i socker med pistagenötter, dränkt i ännu mera socker mellan. Och det kan jag låta bli, jag gör det nog helst. Men chokladen... Och frukten.. Och allt det där som ÄR gott. Jag kan låta bli det, det är inte så svårt men jag får det upptryckt i ansiktet hela tiden. " En liiiiten bit choklad (eller schocklad som han säger) är inte farligt, "det är exclusive Schocklad". Nästan inga kolhydrater alls säger han. Läser på förpackningen och det är 55 %, hurra....
Och så vill han bjuda på lunch varje dag, på restaurangen här nere (som är GRYM).
Och nu kommer mina svärföräldrar hit och vill bjuda på mat. "En potatis kan du väl ta, ingen har blivit tjock av potatis".
Egentligen skulle man isolera sig för att kunna gå ner i vikt.
JAG kan låta bli men alla andra kan inte, tyvärr. Det är svårt men jag måste fixa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser