Akward

Alltså, igår uppenbarade sig ett helt nytt problem för mig. Jag har precis ansökt efter personal till en av våra verksamheter. Jag satte ut en annons på arbetsförmedlingen och ställde ett krav (förutom ett par önskemål om personlighet). Tror ni inte att 100 av de 150 som sökte inte uppfyllde detta kravet?! Hur dumma är folk? Om jag säger att det är ett krav att vara utbildad så är det ju det. Jag kallade några på intervju men i princip alla var helt hjärndöda, vad är det för fel på människor som väljer vårdyrken? Är det att det är enkelt att få en titel? Inte alla givetvis, vi har flera fantastiska människor anställda. Det är kanske ingen av dem som kommer att komma med någon relativitetsteori men vad fan, det är ju sååå "1915" ändå. Så igår, när jag stod i affären och kolade vilken skinka som innehöll minst kalorier så ser jag hur det kommer en kille emot mig, jag reflekterar inte direkt över det men så märker jag att han tittar på mig så jag kollar snabbt åt sidan och tyckte att jag kände igenom honom. Kunde dock inte placera varifrån men han såg knepig ut. Typ glad men osäker. Tittar tillbaka på skinkan och låter killen gå förbi för att sedan svänga runt en hylla - då inser jag att han har varit hos mig på intervju (och inte fått jobbet sen). Hur dum kände inte jag mig? Så himla obekvämt. Och så såg han sådär glad ut också, han måste hata mig.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är nog inte det att folk är dumma i huvudet, utan snarare att det är ett krav från arbetsförmedling och akassa att söka ett stort antal jobb i veckan. Och det kan ju vara bra, om det nu fanns så många jobb att söka som passar in på ens egen jobbprofil. Om inte så måstes det sökas utanför kvalifikations radien...

2012-09-10 @ 16:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser