I hate the world today

Vilken jävla skitdag. En massa strul på jobbet, som vanligt. Det är kunder som ställer helt orimliga krav som jag vägrar gå med på men som min chef försöker hitta idiotiska lösningar på så att det går att komma runt systemet. Det är inte olagligt men vi ser oseriösa ut om vi gör det. Men det bryr sig inte min chef om för huvudsaken är att det går bra för företaget. Jag är verksamhetschef och är den som i första han får ta den här smällen om det blir frågor. Så nu har jag sagt att jag vägrar. Vill han göra oseriösa saker så får han skriva under allt som rör det, jag håller mig utanför det och sköter vår verksamhet som det ska. Så nu hoppas jag att det håller... Sedan hände det en tuff grej på Tillys förskola idag med. Som jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig till. Jag får ont i magen bara jag tänker på det och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Hon hade gått iväg från gruppen på utflykten idag och inte kommit när de kallade på henne. Så en i personalen fick springa efter henne och hämta tillbaka henne. Då hade de diskuterat - i gruppen - vad man ska göra åt en sådan sak varpå några barn hade föreslagit att Tilly inte skulle få följa med nästa gång. Så en i personalen ringde mig på väg till ett (jättejätteviktigt) möte och frågade hur jag ställde mig till att Tilly skulle vara kvar på dagis nästa torsdag när hennes grupp har utflykt. Jag blev helt ställd, så kan man väl för fan inte göra? Utesluta en i gruppen på det sättet? Det är inte ok enligt skollagen och det är inte ok rent moraliskt. Men vad ska man göra åt att hon inte kommer när man kallar på henne? Jag vet inte. Men att inte låta henne följa med känns helt, helt fel i magen.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Men ...nääää!! Alltså, näää! Det ska ni ju inte gå med på! Låter ju helskumt och dåligt om pedogoger som är utbildade inte kan komma på en bättre lösning än så :(

Alltså, nog för att man ska låta barnen få ha medbestämmande, men det finns ju gränser kan jag tycka...

2011-10-06 @ 21:19:01
URL: http://maggan-baraord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser