Knarkets dag!

Idag är det kanelbullens dag. Det insåg jag när jag öppnade facebook/aftonbladet/blogg.se etc - internet överhuvudtaget. Blev inte alls sugen. i-n-t-e a-l-l-s... Det måste vara fördelen med att missbruka någon olagligt (om man nu ska leta fördelar/nackdelar). Hur ofta går man in på aftonbladet och ser :"Kokainets dag!" följt av en massa bilder på prydliga linor i olika längder och färger. Och kanske lite recept? " Blanda en del kokain med en del heroin och vips så har du en speedball - fem getingar rakt av, bjud in alla du känner! (Eller det kanske är expressen som har getingar?) Dessutom är det billigt. För pengarna som jag hade lyckats sno ihop en sats kanelbullar hade jag inte ens kännt av kokainet som gick att köpa för samma pengar. Och för pengarna som jag hade behövt för att känna av kokain hade jag nog dött av alla kanelbullar som jag hade kunnat köpa (och äta) för samma summa. Så det kanske går jämt ut i längden ändå.


Knappast. Men det är precis vad en sockermissbrukare får gå igenom - varje dag! Speciellt idag när det är kanelbullens dag. Och bilden knåpade jag såklart ihop i photoshop. Tänkte bara så att jag inte får en arg redaktör efter mig och sådär.

En sockeravtändning, alltså en riktigt sockeravtändning när man går ner till max 5% kolhydrater om dagen, går att likna vid en heroinavtändning (enligt närstående som har gått igenom båda). Dessutom vågar jag nästan säga att socker skadar kroppen mer. Sedan skadar säkerligen livstilen som heroinmissbruket medför mycket mer men som ämne så vågar jag nästan säga att socker är mer skadligt än heroin. Dessutom blir man smal av heroin.

Shit vad sen jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser