Lunch

Klockan 12.30
Jag glömde lunchlåda till jobbet idag. Jag stekte kycklingfile igår och la i en lunchlåda men sedan glömde jag att göra något mer. Och så glömde jag det imorse med. Så nu sitter jag här och är hungrig. Jag försökte få min chef att köpa med sushi från stan men han visste inte om han skulle hinna. Restaurangen i byggnaden är ett skämt. Idag serveras kycklingsoppa med avokado och kålpudding med potatis. Och det serveras i stora plåtlådor som står och håller värmen mellan 11.30 och 14.00 så är man inte där 11.30 (vilket inte jag skulle vara idag eftersom klockan redan är för mycket) så är det inte bara äckligt utan också alldeles mosigt.

Den andra restaurangen som ligger i samma område men en liten bit bort är så jäkla bra. Där får man maten portionerad/serverad, riktiga kockar jobbar där och det är nästan bara ekologisk mat. Men det är smör, grädde och kolhydrater i MÄNGDER. Idag är det köttfärslimpa med tomatsås och rostat potatis. Visst hade jag kunnat strunta i potatisen men jag hade ändå inte haft någon som helst koll på hur många kalorier jag fick i mig. Så jag får skita i det.

Klockan 13.00
Nu är jag så hungrig att jag vill döda någon. Och min chef är tillbaka på kontoret - utan sushi.

Klockan 14.30
Min chef förstod att något var allvarligt fel när jag satt på kontoret och såg i kors. Så vi åkte till stan och käkade sushi. Sushi är bra för man kan utgå från att det är 33 kalorier i varje bit. Jag åt 9. Men struntade i riset på tre bitar för jag var ändå redan mätt. Perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser