Skogsgärdeseken

Idag satt jag och googlade efter utflyktsmål i vår närhet. Hittade den här beskrivningen:

"Hallands största ek. Eken är mellan 500 till 600 år gammal. Den är 8,33 meter i omkrets och har en diameter på 2,65 meter. Det berättas att man en gång dukade ett bord för sju personer inne i den stora eken."

Shit vad coolt tänkte jag och föreställde mig värsta Nalle Puh-trädet med guldiga blad i höstsolen, kanske en liten upptrampad stig som visar den enorma turismen som detta fantastiska träd drar till sig.

Typ:


Jag försökte googla för att se om det fanns några bilder men mystiken kring detta träd var stor. Det fanns inga bilder alls. Nu vet jag varför. Hade det funnits en bild så hade ingen åkt och kollat på trädjäveln.


Så med detta inlägg vill jag bara hjälpa att som googlar på SKOGSGÄRDESEKEN att se att det är en STUBBJÄVEL. Ingenstans i turistguiden stod det att "trädet" var dött sedan hundra år tillbaka.

Visst, det är ganska coolt och det är en väldigt imponerande stubbe ( den är absolut 2,65 cm i diameter men det är faaaan ungefär vad den är hög med) men det är som sagt en stubbe och inget träd.


Kommentarer
Postat av: holger

Haha, festligt. Åk till Norra Qvill istället och spana in Rumskullaeken, Europas äldsta ek. Den lever fortfarande. Mer Nalle Puh där tror jag.

2012-06-10 @ 18:34:15
URL: http://www.wherka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser