Be yourself, everybody else is taken...

Det kom förresten en kille på arbetsintrevju idag. Anledningen till att vi tog in honom på intervju var för att han hade rätt utbildning, körkort och intressanta projekt i utbildningen, de följde liksom ett mönster och det är ovanligt - tyvärr!

I alla fall: Han hade sex pistols-t-shirt, mössa, långt hår, slitna jeans och piercing i näsan. Min första tanka var ju såklart HU -jävla-RRA!!! tills jag insåg att det här kommer inte våra uppdragsgivare bli sådär jättenöjda över (om de får reda på det) för piercingar är ganska förbjudet för just den här personalen. Sedan började fundera lite. Varför kommer man till en arbetsintervju på det sättet? Är det för att man inte bryr sig och egentligen skiter i om man får jobbet eller inte? Eller är det för att man så stenhårt vill vara sig själv och köra på sin egen stil? Och tycker att det är så mycket viktigare än vad en arbetsgivare säger, så man liksom bara kör sin grej och hoppas att någon tar en för man är tillslut? Är det alternativ nummer två så är jag så sjukt imponerad för det är precis den där arbetsgivaren som jag vill vara. Som låter alla vara sig själva och köra sin stil.

Men. Så facebookade jag killen. Alltså. Fan, jag kan inte anställa honom. VARFÖR har personer som söker jobb öppna loggar?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser