Kaffe utan grädde

Jag dricker kaffe kanske tre gånger om dagen. Varje gång har jag 50 gram vispgrädde i. Innan jag började med lchf hade jag mellanmjölk i. Att ha grädde i gör att jag får i mig 4,5 g kolhydrater alltså nästan en fjärdedel av vad jag får äta varje dag. Det kanske är dumt. Ska jag räkna kalorier är det 562 kcal - bara för vispgrädden, det är lite mindre än hälften av vad jag får äta på en dag total eftesom kalorier är kalorier, det finns i allt. kolhydrater finns inte i allt.

Det är ju lite det jag gillar med denna metoden. Även om jag har ätit min mängd kolhydrater idag så får jag ändå äta mer, bara det inte är kolhydrater i. Det innebär att jag aldrig är hungrig. Med kaloriräknande så är jag nästan jämt hungrig och det är inte kul.

Jämför man vispgrädde och mellanmjölk i kaffet så ser det ut såhär:



Man ser ju ganska snabbt att mitt kaffe är ett problem oavsett vilken metod jag använder. Det är inte så mycket kalorier i 150 gram mellanmjölk men till tre koppar kaffe går det tyvärr åt mer än 150 gram mjölk, jag hade troligtvis behövt trippla det. Och då vill jag inte ens tänka på hur mycket kolhydrater det skulle bli.

Kontentan är alltså att jag måste sluta med kaffe eller dricka det svart. Eller bara dricka en kopp om dagen.

Döda mig, snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Vem är jag?


Namn: Ditt namn
Ålder: Din ålder
Civilstatus: Singel?
Bor: Din stad
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!
 Annonser